Lieky na spanie - dobrý sluha, zlý pán

Aké slová ľudia vyhľadávajú na internete ohľadom spánku? Čo myslíte?


Sú to: lieky na spanie, silné lieky na spanie, lieky na spanie bez predpisu, lieky na spanie a alkohol, najúčinnejšie lieky na spanie, lieky na spanie na čiernom trhu, hypnotiká a drogy a pod.


A odkiaľ to viem? Podľa mojej stránky na Google.


S väčšinou klientov, ktorí sa rozhodli začať riešiť svoj problém so spánkom, a objednali si Kurz spánku, na konzultáciách riešime tabletky na spanie.


Hypnotiká znižujú bdelosť.Čím vyššia je dávka, tým viacej sa bdelosť znižuje. A to vie len malé percento ľudí.

Podľa účinných látok sa rozdeľujú na hypnotiká 1-3 generácie. V súčasnosti sa používajú práve tie 3.generácie.


Majú rýchly účinok, predpisujú ich lekári,....musia predsa fungovať. To si myslí väčšina z nás.

Ak ste však už po liekoch na spanie siahli, určite viete, že ich účinok nie je vždy taký ako ste si predstavovali. Je krátkodobý a postupne si musíte zvyšovať dávky, aby vôbec trochu zabrali.


Lieky otupia vašu myseľ a vy zaspíte. No ráno sa zobudíte, a vaše trápenie pokračuje. Tabletka problém nezmazala.


Hypnotiká len zastrú a umelo potlačia prejavy nejakého vážnejšieho problému, ktorý vyvoláva poruchy spánku.


A okrem iného, je to chémia, ktorá nepriaznivo vplýva na náš fyzický organizmus. Nežiadúce účinky, a choroby, ktoré môžu vzniknúť užívaním tabletiek na spanie majú dlhodobý nepriaznivý účinok na náš život. Objavujú sa po nich prejavy agresivity, samovražedné sklony, rôzne psychické ochorenia, zvýšený výskyt rakoviny, kardiovaskulárne ochorenia, Alzheimerova choroba, problémy s ľadvinami, pečeňou ale aj problémy s dýchacími cestami či zrakom.


Mnohé hypnotiká navodzujú klamlivý pocit nášho dobrého spánku. Spomínam si na dobu insomnie, nepamätala som si svoje sny a ani to, že som sa v noci občas krátko prebudila-otočila na druhý bok.


Čiže tabletka na spanie hoci rýchlo zaberie, jej účinok je krátkodobý, ale dôsledky dlhodobé.

Je to dobrý sluha, no veľmi zlý pán.


Je veľmi dôležité, si tento fakt uvedomiť čo najskôr a začať riešiť podstatu, ktorá vyvoláva naše problémy so spánkom. Väčšinou sa jedná o zlé návyky, dôsledky zlého denného rytmu, ale aj rôzne životné traumy, či iné psychické problémy.


Silné lieky na spanie by sa nemali užívať dlhodobo – a kto ich užíva krátkodobo ak je nespáč?

Bohužiaľ som sa ešte s takým človekom nestretla, sú to najmenej mesiace ale väčšinou roky, niektorí takto žijú 20-30 rokov. Áno, čítate dobre.


Náš organizmus si na ne do štyroch týždňov zvykne. Čím dlhšie trvá ich úžívanie, zhoršujú sa často ich vedľajšie a časté účinky, ktoré si vieme všimnúť aj sami. Ako ospalosť, zmätenosť, pády, poruchy sústredenia. A bohužiaľ ľudovo povedané, čím dlhšie ich užívame tým sme hľúpejší.

Veľmi časté sú riziká dopravných nehôd. Naša nesústredenosť a pozornosť je omnoho menšia.


Tabletky na spanie sa vo veľkom predávajú na čiernom trhu, aj na našich niektorých inzertných portáloch. Bohužiaľ.

Štatisticky si ich kupuje touto formou až 80-90% populácie, kto má problém s insomniou. Kto je závislý, vie si ich zaobstarať veľmi rýchlo.

NEROBTE to už len kvôli zloženiu, neviete ako tie lieky boli a sú uskladnené, vôbec neviete čo Vám vlastne príde. Vždy vyhľadajte lekára!


Ja sama som navštevovala psychiatričku, no väčšinou čas, ktorý mala pre mňa vyhradený, mi nestačil, a ja som u nej len problém rozpitvala a s otvorenou ranou som odchádzala, pretože už čakali ďalší.


To ma doviedlo k tomu, že som hľadala informácie sama. Kontaktovala som zahraničných odborníkov, študovala literatúru, pozerala zahraničné videá. Bolo to veľmi náročné, dnes tých dostupných informácií je omnoho viac. Napriek tomu som sa vyliečila.

Nebolo to pre mňa jednoduché si priznať, že aj ja som závislá.


Ak by som mala po ruke niekoho, kto by ma na tejto ceste sprevádzal, bolo by to omnoho jednoduchšie“.


Preto som sa rozhodla, že túto pomocnú ruku budem podávať ľuďom, ktorí majú podobné problémy.


Dnes chodia ku mne na konzultácie lekári, psychológovia, učitelia.... ktokoľvek, kto sa rozhodol riešiť podstatu svojho problému so spaním.

A to je základ – rozhodnutie, chcieť niečo zmeniť, vyriešiť. A nie len zastrieť a potlačiť.


Tieto riadky mi napísala jedna pani psychologička:

"Moja bezmocnosť v rámci insomnie bola zúfalá. Ako psychológ som si nevedela pomôcť sama. Pre mňa ako lekára to bolo veľmi ťažké, nebudem klamať. Po prvom telefonáte som počula kľudný, vyrovnaný hlas a „tá pani“ na druhom konci vedela čo zažívam.

Zakúpila som si balík kurz spánku s konzultáciami. Týždeň po týždni som nadobúdala istotu, začala som spávať.


Veľmi prijemná komunikácia a profesionalita, ochota, veľká podpora, povzbudivé slová.

Viac takýchto ľudí ako je Miriam."


A ja som nesmierne vďačná za každého jedného :-)


Kurz spánku trvá 4 týždne. Prvé výsledky sú viditeľné u niekoho už v rámci druhého týždňa, niekomu to trvá dlhšie. Je ale potrebné, aby ste si svoju myseľ nastavili, že svoj problém vyriešite a dôsledne dodržiavali odporúčania, ktoré na kurze dostanete.


Každý týždeň si s vami zavolám a porozprávame sa ako sa vám darí, či nedarí. Vždy nájdem s klientom cestu, ako v akejkoľvek životnej situácii nájsť tie správne návyky, ktoré vedú k zdravému spánku.


Je vedecky dokázané, že keď opakujeme nejakú činnosť viac ako 21 krát, stane sa našim návykom a berieme ju úplne prirodzene. Toto všetko stihneme počas 4 týždňov trvania kurzu. Len 4 týždne stačia na to, aby ste sa dobre vyspali dlhé roky.


Mám záujem o bezplatnú konzultáciu:

https://www.zdraveranko.sk/rezervova%C5%A5



112 views0 comments

Recent Posts

See All